lauantai 1. lokakuuta 2016

Kuka olen?

Olen Mari, ensimmäistä vuotta Turun Kristillisessä Opistossa opiskelemassa lastenohjaajaksi. Olen asunut aiemmin Etelä-Koreassa ja tehnyt sielä vapaaehtoistöitä sekä opiskellut. Olen myös reissannut paljon Intiassa. Matkoilla on tutustunut enemmän tai vähemmän hyvin 18:sta maahan, eli paljon on vielä kokematta.

Menen nyt marraskuussa Sloveniaan kuurojen kouluun tekemään ensimmäistä työssäoppimistani koulutuksen puitteissa. Aikaisemmin en ole Sloveniassa käynyt ja heti kun näin mahdollisuuden niin otin siitä kiinni. Vaikka haaste on suuri (eka päiväkoti ja vielä kuuroja!) niin uskon, että selviän.

Kokemuksena tämä tulee olemaan ainutkertainen, koska aikaisemmin paikat jossa olen ollut kauemmin kuin viikon, ovat paikkoja joiden paikallista kieltä osaan ja tulen toimeen sillä. Vähän jännittää, miten tulen lasten kanssa toimeen kun ei ole yhteistä kieltä eikä edes viittomia mutta elekielellä pärjää, uskoisin. Sanoin kriteerit aiheuttavat päänvaivaa. Miten tehdä itsearviointi kriteeristön pohjalta kun suurta osaa en pysty ulkomailla suorittamaan, varsinkaan ilman yhteistä kieltä.

Lähtö on 29.10. ja takaisin 4 viikon päästä 26.11. Tähän väliin jää kolme kokonaista viikonloppua josta ainakin yksi olisi tarkoitus viettää Italian puolella ja yksi Itävallassa. Sen näkee sitten mitä tapahtuu, pääsenkö reissailemaan vai en.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti